Vragen? Neem contact met ons op

Zijn er naar aanleiding van de informatie op deze website nog vragen? Stel ze gerust en stuur ons een e-mail. Dan krijg je doorgaans binnen 1 werkdag antwoord. Bellen kan natuurlijk ook: 088 – 123 56 00 

Vragen? info@beterggz.nl of bel 088 - 123 56 00

Heb je vragen stel ze hier

Laat hieronder jouw gegevens achter, dan nemen we binnen één werkdag contact met je op.

Beterggz

Herengracht 449A
1017 BR Amsterdam
Nederland

Bereikbaarheid en crisis

Heb je psychische klachten? Voel je je moedeloos of machteloos? Denk je dat een vrijwillige opname in een GGZ-instelling de enige mogelijkheid is om te herstellen? Beterggz vindt dat je thuis sneller en beter herstelt. Want er zijn verschillende mogelijkheden om te herstellen van je klachten. Soms kan een vrijwillige opname in de GGZ-instelling nodig zijn maar online ambulante behandelingen hebben ook hun nut bewezen. Bij Beterggz herstel je gewoon thuis. Je volgt regelmatig onze intensieve behandelingen die Beterggz biedt. Daarmee is je kans op blijvend herstel het grootst.  

Jouw veiligheid en gezondheid staan bij Beterggz altijd voorop. Omdat Beterggz goed is in online ambulante behandelingen en niet kunnen beschikken over crisisbedden ligt het verzorgen van opvangmogelijkheden bij een acute crisissituatie niet binnen de mogelijkheden van Beterggz. Wel zijn wij binnen kantooruren (08:30-17:00) bereikbaar voor het beantwoorden van vragen en om ondersteuning te bieden wanneer er een acute crisissituatie lijkt te ontstaan zodat die tijdig kan worden gede-escaleerd. 

Wanneer je klachten onverhoopt toenemen en je daardoor fysieke of psychische problemen krijgt dan kan het zelfs soms voorkomen dat er een acute crisissituatie ontstaat. In het geval dat je een direct gevaar voor jezelf en/of voor anderen vormt dan is het van belang dat je direct contact opneemt met hulpdiensten. Dit kun je zelf doen, maar ook een van je naasten of een huisarts kan een crisis aanmelden. Je kunt je dan aanmelden bij: 

  • De Huisartsenpost (HAP) bij jou in de buurt (24/7 bereikbaar) 
  • 112 (24/7 bereikbaar) 
  • 0800-0113 Zelfmoordpreventie 

Professionals van de HAP en/ of 112 zullen met jou meedenken of een GGZ-crisisdienst ingeschakeld moet worden en welke stappen voor jou verder nodig zijn.  

Wanneer je een overdosis hebt ingenomen, een psychotische episode doormaakt, of er wanneer er sprake is van een andere acute crisissituatie, dan dien je direct 112 te bellen. 

De professionals van de meldkamer kunnen goed beoordelen om wat voor crisis het gaat en zijn beter in staat de benodigde medische hulp te bieden dan veel GGZ-instellingen dat kunnen. De professionals van de 112 meldkamer kunnen jou begeleiden welke stappen je moet nemen om de veiligheid voor jou en jouw naasten te borgen. 

Beterggz is telefonisch bereikbaar van 08:30-17:00. Behandelingen vinden plaats tussen 8:00 en 21:00 en in overleg met je behandelaar. Van 17:00 tot 8:30 is Beterggz telefonisch te bereiken om berichten door te geven voor zaken die om 8:30 weer opgepakt kunnen worden. Dit is dus geen crisislijn of crisisdienst. Om problemen of crisis te voorkomen kun je het best tijdig jouw problemen met je behandelaar bespreken zodat die tijdig passende zorg voor jou kan organiseren.  

Meld je hier aan
om beter te worden

Tijd om beter te worden