Beterggz streeft naar kwalitatieve zorg, maar het kan voorkomen dat u niet tevreden bent. In dat geval kunt u klacht indienen. Het klachtenreglement beschrijft hoe Beterggz klachten afhandelt volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Daarbij staat een laagdrempelige en efficiënte aanpak centraal.
Het klachtenreglement vindt u hier.
Heeft u een klacht? Dan kunt u dit bespreken met:
Indien een klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kan de klachtenfunctionaris van Quasir B.V. worden ingeschakeld.
De onafhankelijke klachtenfunctionaris bij Quasir B.V. bemiddelt en ondersteunt klagers, informeert over de procedure en adviseert over mogelijke trajecten.
U kunt contact opnemen met Quasir B.V. via 085 – 4874012 of bemiddeling@quasir.nl.
Heeft u een vraag over de declaratie?
Klachten kunnen schriftelijk, elektronisch of telefonisch worden ingediend.
Bevoegd tot klagen zijn:de patiënt zelf,
Het modelklachtenformulier kunt u hier downloaden.
Binnen vijf werkdagen na indiening van de klacht ontvangt de klager een bevestiging.
De klachtenfunctionaris bespreekt de klacht en informeert over mogelijke trajecten, zoals bemiddeling, beoordeling door de raad van bestuur of een schadeclaimprocedure.
De raad van bestuur neemt binnen zes weken (eventueel verlengd met vier weken) een gemotiveerd besluit over de klacht.
Indien een klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kan de klager zich wenden tot de externe geschillencommissie Stichting Zorggeschil.
U vindt hier meer informatie over de externe geschillencommissie Stichting Zorggeschil.
Contactgegevens van Stichting Zorggeschil:
Stichting Zorggeschil
Postbus 132
8430 AC Oosterwolde