Klachteninformatie

Diagnostiek bij Beterggz.nl

Beterggz streeft naar kwalitatieve zorg, maar het kan voorkomen dat u niet tevreden bent. In dat geval kunt u klacht indienen. Het klachtenreglement beschrijft hoe Beterggz klachten afhandelt volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Daarbij staat een laagdrempelige en efficiënte aanpak centraal.

Het klachtenreglement vindt u hier.

Klachtenprocedure

Heeft u een klacht? Dan kunt u dit bespreken met:

  • De betrokken zorgverlener. Onze zorgverleners proberen in overleg met u tot een oplossing te komen en kunnen de klacht intern bespreken om de zorg te verbeteren.
  • De raad van bestuur, door een e-mail te sturen naar gosia.konieczko@beterggz.nl,
  • De externe klachtenfunctionaris bij Quasir B.V.

Klachtenfunctionaris

Indien een klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kan de klachtenfunctionaris van Quasir B.V. worden ingeschakeld.

De onafhankelijke klachtenfunctionaris bij Quasir B.V. bemiddelt en ondersteunt klagers, informeert over de procedure en adviseert over mogelijke trajecten.

U kunt contact opnemen met Quasir B.V. via 085 – 4874012 of bemiddeling@quasir.nl.

Klacht over de declaratie?

Heeft u een vraag over de declaratie?

Indien van een klacht

Klachten kunnen schriftelijk, elektronisch of telefonisch worden ingediend.

Bevoegd tot klagen zijn:de patiënt zelf,

  • diens vertegenwoordiger, of
  • nabestaanden.

Het modelklachtenformulier kunt u hier downloaden.

Behandeling van klachten

Binnen vijf werkdagen na indiening van de klacht ontvangt de klager een bevestiging.

De klachtenfunctionaris bespreekt de klacht en informeert over mogelijke trajecten, zoals bemiddeling, beoordeling door de raad van bestuur of een schadeclaimprocedure.

De raad van bestuur neemt binnen zes weken (eventueel verlengd met vier weken) een gemotiveerd besluit over de klacht.

Geschillen en externe procedure

Indien een klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kan de klager zich wenden tot de externe geschillencommissie Stichting Zorggeschil.

U vindt hier meer informatie over de externe geschillencommissie Stichting Zorggeschil.

Contactgegevens van Stichting Zorggeschil:

Stichting Zorggeschil
Postbus 132
8430 AC Oosterwolde

085 – 2733219
administratie@zorggeschil.nl

Download het Klachten geschillen reglement

klik op de pdf icoon om de Klachten geschillen reglement te downloaden

Download het Klachten formulier

klik op de pdf icoon om de Klachten geschillen reglement te downloaden

Meld je hier aan
om beter te worden

Tijd om beter te worden